Kinosály se po dlouhé přestávce konečně otevírají. S naší distribuční značkou Queer Kino jsme se rozhodli otevřít novou diváckou sezónu dynamickým snímkem Léta v Kreuzbergu německé režisérky Leonnie Krippendorff. Film jste mohli vidět při online projekci v rámci loňského festivalu Mezipatra. Nyní přichází první příležitost pro opravdový kinozážitek. 

Distribuční premiéra filmu Léto v Kreuzbergu proběhla na začátku června a nyní máte příležitost film vidět v kinech po celé ČR. 

SEZNAM PROJEKCÍ

Kokon2


Filmy o dospívání se málokdy zabývají proměnami těla

Léto v Kreuzbergu se odehrává při letní vlně veder v rozpálené hip čtvrti Berlína, která je multikulturní, hodně queer a plná života. Zamlklá Nora v tomto tavícím kotli během jednoho léta definitivně opouští bezpečný svět dětství a ochutnává dospělost s jejími lákadly i riziky. Přichází nejen první menstruace, ale také nová zkušenost s milostným vztahem. 

Pro fanoušky německé režisérky Leonie Krippendorff je tento coming-of-age snímek překvapením. Její první film Smyčka (Looping) měl velmi temnou, surreálnou atmosféru a odehrával se z velké části v hlavách tří žen v psychiatrické léčebně. Proto je prosluněné Léto v Kreuzbergu umístěné do reálného prostředí vyhlášené berlínské čtvrti a pracující i s dokumentárními prvky nečekanou peckou mezi oči. „Cítila jsem, že tentokrát chci natočit film velmi blízký realitě. Umístila jsem ho na Kottbusser Tor, kde to dobře znám, protože jsem nedaleko vyrostla a doteď se tam často pohybuju. Chtěla jsem dosáhnout autentického pocitu a ukázat velmi citlivou, dětskou postavu, která se po svém pere s drsným prostředím,“ říká Leonie Krippendorff. 

Leonie Krippendorff


Záměrem režisérky bylo natočit film o dospívání, který se zblízka zabývá tělem. „Pro mě osobně byl přechod z teenagerky v dospělou ženu velmi těžkým obdobím a ve většině filmů o dospívání mi ten aspekt tělesnosti chybí. Například moment prvních měsíčků se v příběhu vždy objevuje, ale jen jako vedlejší motiv,“ vysvětluje režisérka. Pro ni to naopak byla úplně první scéna, na které začala pracovat.

Film byl uveden pod názvem Cocoon. Režisérka chtěla pro Noru vybrat dětinské, outsiderské hobby a chov motýlů jí připadal jako správná volba. Teprve později spatřila silnou metaforu proměny housenky v motýla. Nejdřív se jí zdála až příliš zjevná a uvažovala, že tento motiv z filmu neodstranit. Ale Cocoon se ujal jako pracovní název a prostě filmu už zůstal. Český název Léto v Kreuzbergu se režisérce líbí, ovšem překvapilo ji, že tuto osobitou čtvrť znají i lidé v jiné zemi. Vyhlášenost Kreuzbergu za hranicemi Berlína Leonnie zjevně podcenila.  

Kokon1

FaLang translation system by Faboba